Netwerkmarketing

De Kracht van Mond tot Mond Reclame

Het Grote Netwerkmarketingonderzoek van de 21e Eeuw

Hoe u met Netwerkmarketing een vermogen kunt opbouwen.

Dat is eigenlijk vrij eenvoudig. Aan dit onderwerp hoeven we niet veel tijd te besteden. Het meeste is namelijk in de vorige hoofdstukken al uitgelegd.

Laat mij eerst doormiddel van een klein verhaal uitleggen waar dit hoofdstuk in het kort over gaat:

Er was eens een zeer succesvolle verkoper. Hij bezocht een van die seminars, die duidelijk zouden moeten maken hoe men nog succesvoller zou kunnen worden, en hoe men nog betere omzetten zou kunnen realiseren. Aan het einde van de laatste seminardag ging de verkoper naar degene die het seminar leidde en zei hem: "Ik moet zeggen dat wat u ons zo allemaal vertelt heeft, zeer veel indruk heeft gemaakt. Ik heb zeer veel nieuwe inzichten gekregen en kon mijn kennis weer even opfrissen." De leider van het seminar voelde zich gevleid, bedankte de man en wenste de verkoper al het goede toe.

Maar de verkoper voegde er nog iets aan toe: "Maar van alle welkome tips die ik in de afgelopen drie dagen heb mogen ontvangen, bent u jammer genoeg het belangrijkste vergeten..." De stemming van de trainer sloeg een beetje om. Ietwat geirriteerd reageerde hij: "Ach ja? En wat is dat dan?" De verkoper ging veder: "Een formule die zoiets als een garantie is dat praktisch iedere verkoper succesvol, ja zelfs rijk kan maken. Al het andere is daarbij in mijn ogen eigenlijk onbelangrijk." Nu werd het de coach eigenlijk wel een beetje te bont. Wat dacht deze eenvoudige verkoper eigenlijk wel wie hij is? Innerlijk licht kokend vroeg hij de verkoper nog: "Nou goed, wat zou dat dan voor een formule moeten zijn?"

De verkoper nam een stuk krijt en tekende de volgende grafiek op het bord:

Netwerkmarketing - praat met veel mensen

"Dat is de formule," zei de verkoper.

De desbetreffende coach was een zeer ervaren seminarleider, maar zoiets had hij nog nooit gezien. Intussen al behoorlijk ongeduldig geworden, vroeg hij: "Ja goed, en wat zou dit dan moeten betekenen...?"

De verkoper zei: "Praat iedere dag met 20 nieuwe mensen, en wel persoonlijk, waarbij je elkaar recht in de ogen kunt aankijken, en u zult een vermogen gaan verdienen. Dat alleen, is de onomstotelijke wet van succes!"

------

Vergeet de 'verkooptruckjes'. U hoeft geen 'verkooptype' (in de algemene zin van het woord) te zijn. U hoeft niet op mensen te kunnen inpraten zoals een doorgewinterde snelle spreker, en u hoeft ook niemand 'krampachtig' te overreden.

Hang voor een jaar 's avonds het televisiekijken aan de wilgen, en leg daarvoor in de plaats contacten. Dan kunt u zichzelf aansluitend hoogstwaarschijnlijk uw eigen bioscoop veroorloven!

Wanneer u dit steevast blijft volhouden, ligt het door u gewenste succes enkel en alleen in uw handen. Dagelijks 5, 10 of, zoals reeds gezegd, 20 contacten leggen, waarbij u mensen aanspreekt en ze op de zakelijke mogelijkheid met Netwerk Marketing kenbaar maakt. (Opmerkzaam maken, geen presentatie houden!)

Wanneer u dus meer wilt bereiken, verhoogt u slechts het aantal contacten per dag, dat is alles!

Nee, wacht... niet helemaal...

U weet vermoedelijk zelf al dat hoe meer contacten u krijgt, des te meer u zult bereiken. Het heeft dus weinig zin, met alle goede bedoelingen, wanneer men u steeds maar zegt: "Je moet meer doen, je moet meer doen." Goede zakenpartners die dit beroep daadwerkelijk beheersen, helpen hun mensen actief (!), de mensen die ze zelf in de business gebracht hebben. U praat niet alleen, maar u ondersteunt ze ook!

Laatste Hoofdstuk (6/6): Hoe u het juiste Netwerkmarketingbedrijf vindt wat bij u past >

 

 

Extra's

Referenties
"Zo blij dat ik die keuze ooit gemaakt heb, mijn leven is totaal veranderd! Ik had parttime binnen een paar jaar een heel goed inkomen met heel veel vrijetijd. Inmiddels heb ik door deze industrie ook al heel veel van de wereld mogen zien. Gewoon te gek!"

- Karin S.
ex winkelbediende

"Ik had een drukke zaak en een hele volle agenda. Nooit tijd om echt te genieten, laat staan een vakantie van drie weken! Door toch gewoon parttime te beginnen heb ik na twee jaar mijn zaak al van de hand kunnen doen en nu geniet ik met volle teugen van mijn vrijheid en verdien ik zelfs nog meer dan toen ik traditioneel zaken deed!"

- Helmie V.
ex shoonheidsspecialiste