Netwerkmarketing

De Kracht van Mond tot Mond Reclame

Laat u zelf niet -wederom- verleiden door de zoveelste netwerkmarketingmogelijkheid die voorbij komt!


Inmiddels heb ik het grootste gedeelte van mijn volwassen leven doorgebracht in de netwerkmarketingindustrie. Door de jaren heb ik meer mensen misleid zien worden en zien gaan geloven in dat volgend nieuw en 'schitterend idee' dan ik me kan herinneren. Keer op keer weer zult u 'tovenaars' zien verschijnen met het 'allerlaatste nieuwe' blah, blah, blah...

Na jaren dit gezien en meegemaakt te hebben is dat niets nieuws meer, vooral wanneer je weet wat echt en blijvend werkt en wat niet.

Wat ik al die jaren gezien heb is dat niet alleen maar een paar mensen in dat nieuwe 'wat dan ook' kunnen slagen en dat de meerderheid van de netwerkmarketiers het nooit van de grond krijgt, maar dat ook veel van dat nieuwe na een tijdje ook weer gewoon verdwenen is! Dus veel mensen gooien dat nieuwe na een relatief korte periode toch weer aan de kant of kunnen zelfs niet meer verder omdat de 'firma' gewoon verdwenen is. De meeste mensen proberen dan weer terug te gaan naar de basis, daar waar ze gebleven waren. Ze worden dan of eindelijk serieus over het opbouwen van een organisatie bij een goed bedrijf, of ze stoppen er mee.

Voor welk van de twee kiest u? Waar bent u over zes maanden, een jaar, tien jaar? Jaagt u iedere keer het volgende nieuwe wat op uw pad komt direct na of zit u in netwerkmarketing om er op de lange termijn de vruchten van te kunnen plukken?

Als u serieus bent over het opbouwen van een downline, dan weet u net zo goed als ik dat, hoe graag we ook zouden willen dat het werkt, het nieuwe 'goeduitziende concept' nooit de oplossing is.

Wat echter wel werkt is vast blijven houden aan methodes die door de jaren getest zijn en die zich bewezen hebben. Methodes die vandaag werken, net zoals ze dat gisteren gedaan hebben. Die methodes werken als de tijden 'goed' zijn en ze werken wanneer de mensen het gevoel hebben dat het dak op ze neervalt. Alles valt of staat met effectief communiceren.

Die 'droomdownline' opbouwen kan alleen werkelijkheid worden als u op een behoorlijke manier kunt communiceren met uw prospects. Als het u niet lukt hun taal te spreken en de beste middelen te gebruiken voordat u hun vertrouwen wint, dan zullen de kansen op 'het maken' in deze industrie volledig verkeken zijn.

Hier iets om over na te denken:

De beste vorm van communicatie zorgt voor vertrouwen bij uw prospect en, voor het geval u dat niet weet, de verschillende mogelijkheden die u gebruikt om te communiceren kunnen ook een negatief effect hebben op het vertrouwen wat u wilt opbouwen.

Laat me dat even uitleggen:

Ik ben er zeker van dat u weet dat een persoonlijk gesprek met een prospect de beste vorm van communicatie is. Daarna komt de telefoon, dan komt de direct mail, op de voet gevolgd door advertenties in dagblagen en magazines. Ver onderaan de lijst, na radio en televisie, staat het Internet. Dus, zelfs al krijgt u potentieel geinteresseerden (leads) via het net, door ze aan de telefoon te krijgen wilt u ze graag hoger op die vertrouwensladder krijgen.

Maar weet u wat u moet zeggen als u ze aan de telefoon krijgt?

Oudgedienden maken vaak bij het krijgen van een goed contact de fout ze direct alles te vertellen over hun revolutionaire bedrijf, of van de explosieve groei die hun upline ervaart, of over de... Stop! Maak dat soort fouten alstublieft niet! U dient te leren hoe u nieuwsgierigheid creƫert bij uw prospect.

Prospects geven helemaal niets om u, uw organisatie of het bedrijf waarvoor u distributeur bent. Uw prospects zijn maar geinteresseerd in 1 ding: in zichzelf!

Dus als u niet over hen praat dan, dan verliest u zonder meer uw prospect!

Als ik u vertel dat ik wil stoppen met mijn baan omdat ik het helemaal heb gehad met die onmenselijke ploegendiensten, zou u dan verder gaan mij te vertellen over uw bedrijf?... U zou dat dus NIET moeten doen. U zou de techniek moeten beheersen die nodig is mij langzaam te laten gaan begrijpen dat ik mijn baan vaarwel zou kunnen zeggen en dat ik beter een eigen organisatie kan hebben, net als u!

En dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Keer op keer weer vertel ik de mensen dat dit de basis is van waar u meester over zou moeten worden. Dat fantastische nieuwe ding kan u maar zo ver brengen, als u er uberhaupt verder mee komt!?

Het is de basis. Dingen zoals:

- Weten hoe u kunt bepalen of een prospect er voor in aanmerking komt (kwalificeren)...
- Weten hoe u nieuwsgierigheid kunt creeren bij uw prospect...
- En weten hoe u dient te communiceren wanneer u een van de beste verkoopmiddelen gebruikt; de telefoon!
- Meester worden over deze basisprincipes alleen zullen er voor zorgen dat u naar de top schiet.

Ik kan het weten, omdat er in mijn tijd geen Internet was. Ik had geen bulk email die ik naar alle prospects stuurde. Ik was begaan met de materie en ik communiceerde op een behoorlijke manier. En u kunt dat ook, en dat is onder andere waarom ik dit schrijf.

Het is zo gemakkelijk om enthousiast te worden over de zoveelste nieuwe netwerkmarketingdeal, maar onderzoek eerst een bedrijf voordat je er mee begint, en wees u zelf bewust van uw communicatievaardigheden zoals hierboven beschreven.

Geen vaardigheden... geen geld. Punt.

Vaardigheden ontwikkelen en dagelijks oefenen is financieel succes!

Op uw succes...

 

Extra's

Referenties
"Zo blij dat ik die keuze ooit gemaakt heb, mijn leven is totaal veranderd! Ik had parttime binnen een paar jaar een heel goed inkomen met heel veel vrijetijd. Inmiddels heb ik door deze industrie ook al heel veel van de wereld mogen zien. Gewoon te gek!"

- Karin S.
ex winkelbediende

"Ik had een drukke zaak en een hele volle agenda. Nooit tijd om echt te genieten, laat staan een vakantie van drie weken! Door toch gewoon parttime te beginnen heb ik na twee jaar mijn zaak al van de hand kunnen doen en nu geniet ik met volle teugen van mijn vrijheid en verdien ik zelfs nog meer dan toen ik traditioneel zaken deed!"

- Helmie V.
ex shoonheidsspecialiste